GRAN PARADISO

Cesta do oblasti Gran Paradisa nám trvá více než hodinu. Nejdříve jedeme směrem na Aostu ale v místě zvaném Arvion odbočujeme do dlouhého údolí Val Savarenche. Na jeho samém konci je osada Pont (1560 m), kde vystupujeme (obr.1). V devět hodin odcházíme a stoupáme serpentinami na chatu s dlouhým názvem Rifugio Nuovo Vittorio Emanuelle (2730 m), kam první z nás přichází v 10.45. Z terasy chaty, kde si většinou dáváme svačinku (já včetně točenýho za 7000,- lir) je krásný výhled na zasněžený vrchol La Tresenta (obr.2 - 3609 m).

Nás ovšem čeká traverz k další chatě Rifugio Chabod (obr.4,5 - 2750 m), která je známá jako východiště na Gran Paradiso. Na cestu po kamenitém úbočí se vydáváme čtvrt hodiny před polednem a zvládneme ji za dvě hodiny a něco. A opět můžeme pozorovat jeden z alpských velikánů, tentokrát samotné Gran Paradiso (obr.5,6 - 4061 m), nejvyšší vrchol této poměrně rozlehlé oblasti, která je jedním z nejstarších národních parků a kde je mnoho hor a málo civilizace. My ovšem po půlhodinové pauze sestupujeme zase do údolí do místa A. Terre (cca 1800 m), kde jsme za necelé dvě hodiny. Vychutnáváme si chlazené pivo ale řidič tvrdí, že se má v dalších dnech zhoršit počasí. Byla by to škoda, protože zatím nám přeje přímo neuvěřitelně. Odjíždíme v pět a po stejné cestě se vracíme do La Salle.