BERNER ALPEN 1998   flag

Z Brna odjíždíme již o den dříve, 21.7., o tři čtvrtě na jednu odpoledne a cestujeme přes Znojmo, Salzburg a Innsbruck do Feldkirchu, kde nás na hranici do Lichtenštejnska o půl druhé ráno obtěžuje nerudný švýcarský celník. Ráno se stavujeme na prohlídku Lucernu a v 9.00 jsme již v Bönigenu na břehu nádherného jezera Brienzer See. Střídáme minulý turnus a zabydlujeme se.

MÜRREN

Aby se nám nezkrátily žíly, tak v 15.00 odjíždíme přes Lauterbrunnen do Stechelbergu (867 m), odkud v 15.45 vyrážíme na krátkou zahřívací túru. Po docela prudkém chodníku stoupáme do Gimmelwaldu (1367 m), kde začíná silně pršet. Naštěstí po hodině déšť ustává a tak můžeme pokračovat po asfaltce do Mürrenu (1650 m), kam přicházíme v 18.30. Mürren je zajímavá osada, která je dostupná pouze pěšky nebo lanovkou a následně vlakem (obr.3). Z Mürrenu by měl být přes údolí výhled na protilehlé Eiger, Mönch a Jungfrau, ale kvůli mlze není vidět skoro nic. V 19.00 odcházíme podél trati po cestě z konečné na konečnou, odkud pak sestupujeme podél kolejové lanovky do Lauterbrunnenu. Tam jsme ve 20.30, autobus čeká u nádraží. Takže rychle do campu a spát.