AIGUILLE DU MIDI

Dnes bude vyhlídkový výlet přímo do srdce masívu Mont Blanc. Ovšem bohužel nikoliv po svých, nýbrž lanovkou. V 8.30 ráno na nastupujeme do kabiny na první část La Palud - Pavillon (1370-2174 m), pokračujeme druhou menší kabinou Pavillon - Rifugio Torino (2174-3322 m) a pak třetí malou kabinkou Rifugio Torino - Punte Helbronner (3322 - 3428 m). Cena: 52000,- lir. Počasí: ideální. Daleký rozhled, překrásné panorama blízkých i vzdálených hor.

Vlevo se zřetelně rýsuje špice Matterhornu, napravo od něj mohutné pohoří Monte Rosa, v pravé části další výrazný hrot Monte Emilius (3559 m) a za ním se zvedající masív Gran Paradiso. A přímo za námi jasný a zřetelný hlavní vrchol Mont Blanku (obr.1) a špice Aiguille du Midi (obr.2 - 3842 m), kam vede přes ledovec trojkabinková lanovka (obr.4) a kam se taky chystáme.

Jasně jsou vidět horolezci, kteří putují přes ledovec na Dent du Géant (4013m - obr.3). Fotoaparáty cvakají, je toho opravdu hodně. Mezitím se vybírá na lanovku, tentokrát již ve francouzských francích. Cesta lanovkou nad ledovcem přímo v srdci masívu Mont Blanc patří k silným zážitkům. Pozorujeme hromady skal, sněhu a ledu, trhliny (obr.5), mezi kterými vedou odvážné cestičky vyšlapané dvounohými mravenečky. A na bližší jehle Aiguille du Midi se šplhají horolezci (obr.6). Vystoupíme a prolízáme různé vyhlídkové plošiny a koukáme na všechny strany na okolní hory a ledovce i třeba dolů na francouzskou stranu do Chamonix, které teď leží neuvěřitelné tři kilometry pod námi. Celkem zřetelně je vidět úvodní část cesty po ledovcích na vrchol Mont Blancu.

Po nějaké době se vydáváme lanovkami na cestu zpět až na Pavillon, kde by měl být organizován výlet k ledovci Brenva. Nikdo z vedení se ovšem neobjevuje a tak vyrážíme sami. Spolu s Helenou a dvěma kolegy ze stanu, Tomášem a Filipem překonáváme cestu po úbočí včetně dvou lehkých ferrat a po hodině ostré chůze jsme odměněni výhledem na mohutný ledovec Brenva. Námaha stála za to. Cesta zpátky na Pavillon nám trvá už jen 50 minut. Protože bylo celý den krásně vyjela nahoru spousta lidí. Na Pavillonu čekáme na lanovku dolů půl hodiny. Hůř jsou na tom ti, kteří jeli až seshora z Punte Helbronner. Místo plánovaného odjezdu v 17.00 jedeme až v 19.30. Ale co se dá dělat, byl to vyjímečný den.