LAUBERHORN

Ráno o půl osmé se vyvážíme autobusem do známého střediska Grindelwald (1038 m) a po nezbytném fotografování mohutné stěny Eigeru (3970 m) začínáme stoupat po chodníčcích podél zubačky směrem k sedlu Kleine Scheidegg. Cesta po úpatí monumentální severní stěny Eigeru, vysoké 1800 m (obr.3,7), přes nádražíčko Alpiglen nám trvá skoro tři hodiny.

Na sedle Kleine Scheidegg (obr.3 - 2061 m) jsme v 11.15 a během občerstvovací přestávky sledujeme panující mumraj na vysokohorském nádraží (obr.4), na kterém se sbíhají tratě z Grindelwaldu, z druhé strany z Wengenu a odkud vyjíždí i proslavená trať Jungfraubahn vedoucí tunelem v masívu Eigeru a Mönchu až do stanice Jungfraujoch (3454 m). Tam my ovšem nejdeme. Po čtvrthodině vyrážíme na vrchol Lauberhorn (obr.5 - 2472 m), kam přicházíme po hodině výstupu. Je to výhledový vrchol, odkud je vidět jak směrem k Interlakenu, tak na tři dominantní hory Eiger (obr.7 - 3970 m), Mönch (4099 m) a Jungfrau (4158 m). Vpravo nad Mürrenem vidíme i Schilthorn (2971 m) a spoustu dalších nádherných vrcholů Bernských Alp.

Ve čtvrt na dvě zahajujeme sestup podél známé sjezdovky a dále pokračujeme dolů do Trümmelbachu (819 m). I se zastávkou (obr.6) nám cesta trvá čtyři hodiny a sestoupíme o více než 1600 m. Na prohlídku jeskynního vodopádu nám nezbývají ani síly, ani čas. Navíc začíná trochu pršet. Takže o půl sedmé raději odjíždíme. Vypuká trochu panika: Řidiči prý dochází pivo !!!