GROSSE SANDSPITZE

Včerejší nudná túra je zapomenuta, jede se do skal! Camp opouštíme již v 7.30 a po mýtní silnici vyjíždíme k chatě Dolomiten Hütte (1620 m). Skupina "A" vyráží téměř bezprostředně v 8.15, času není příliš. Je nás šest a pod vedením Emana stoupáme od chaty po široké cestě k další chatě, Karlsbader Hütte (2260 m), kde jsme za hodinu a půl. To už jsme uprostřed krásných hor ježatých dolomitických tvarů a na nejvyšší z nich se chystáme.

Nedaleko od chaty si dáme krátkou pauzu (obr.1) a kolem desáté začínáme, i přes pošmourné počasí, stoupat stále prudším a nepříjemnějším suťoviskem do sedýlka Schartenschartl (2610 m - obr.4). Tam si už navlékáme úvazy a premiérově i přilby a vydáváme se na ferratu " Ari Schübel " (obr.5).

Ferrata nejdříve obchází po úbočí vrchol Kleine Sandspitze do sousedního sedla (2710 m), odkud pak přes lehce přepomůckovaný výšvih (obr.6) již šplháme na vrchol Grosse Sandspitze (2772 m - obr.7). Jsme tam čtvrt hodiny před polednem. Za chvilku po nás přichází parta Slováků z Revúcej, takže s nimi kecáme a fotíme se.

Bohužel začíná pršet a tak ve čtvrt na jednu jdeme dolů. Mokrá skála naštěstí drží stejně jako suchá (vápenec) a suť klouže ještě méně. Sestup tedy probíhá v pohodě, jenom v suťovisku začíná pršet stále více. Na Karlovarskou chatu přicházím o půl druhé víceméně durch. Ovšem dobrá polévka a svařák mě dávají rychle dohromady. A po opuštění této přeplněné chatrče (hlavně Čechy a Slováky) vysvitne jakoby zázrakem slunce.

Je jasno a tak se cestou dolů rozhodnu (s vědomím Petra) sestoupit nikoliv po normální cestě ale po ferratě "Rudl Eller Steig", kudy vystupovalo béčko. Ferrata i okolní krajina je skutečně velmi malebná a skalní část probíhá dobře. Horší je to po sestupu do kosodřeviny a lesa, kde to po dešti pekelně klouže. Nerad bych sebou škrábnul do kravince, ale zároveň bych měl být v autobuse ve čtyři, tak balancuji na hranici adheze. Všechno ale dobře dopadá, v autobusu jsem včas a relativně čistej. A v campu za prudkého slunce všechno mokré usychá.